uitlaat dg wbx_001
DG motor tot 11/85 en DF/EY/GW

De 1900 cc waterboxer motoren DG tot 11/1985, de DF, EY en GW hebben onderstaand uitlaatsysteem

DG motor tot 11/ '85  1900 cc 57 kW c.q. 78 Pk

DF motor 1900 cc met 44 kW c.q. 60 Pk

EY motor 1900 cc met 41 kW c.q. 56 Pk

GW motor 1900 cc met 66 kW c.q. 90 Pk

De 1900 cc waterboxer motoren hebben een afwijkend uitlaatsysteem t.o.v. de andere waterboxer motoren.

Tot en met maand 11 van 1985 heeft de DG een gelijk systeem als de andere motoren van de code DF, EY en GW. Vanaf maand 11 van 1985 is de DG uitlaat gelijk aan de SP motor en heeft een geheel ander systeem gekregen. Zie daartoe het uitlaatsysteem DG v.a. 11/85 en SP. Alle onderdelen zijn los te verkrijgen behalve de bouten, moeren en pakkingen. Die zitten in een geheel complete uitlaat bevestiging set.

Op de tekening worden die dan ook niet apart vermeld met hun nummer, uitzondering is de pakking tussen eindbocht en demper ( Nr. 15 op de tekening ).

Gebruikt u altijd wat kopervet bij de montage op het schroefdraad van de bouten, dat zorgt ervoor dat bij een volgende demontage alles makkelijk los gaat en roest geen vat heeft op het schroefdraad. Moeren en bouten knappen dan niet meer af doordat u te veel kracht moet zetten met het gereedschap.

!

Rechter uitlaat verbindingsstuk

Verbindingsstuk tussen einddemper en zijdelingse buizen.

Waterboxers motortype DG tot 11/85 en DF/EY en GW